professioneel klantgericht communiceren

Ook als professional met jarenlange ervaring kom je soms voor vraagtekens te staan als het gaat om de communicatie met ouders. Waarin wil jij sterker worden bij het voeren van slechtnieuwsgesprekken, in situaties waarbij de ander zich niet aan de afspraken houdt, bij klachten of wanneer men iets van jou vraagt dat anders is dan het beleid binnen de organisatie? Kortom: wil je je verder professionaliseren in diverse gesprekssituaties? Dan is deze trainingsmodule heel geschikt.

Programma

Inleiding communicatie en persoonlijke analyse

Dagdeel 1: Waar liggen jouw aandachtsgebieden, vragen en wensen? Waar wil jij mee aan de slag? Aan de hand van de casussen van de deelnemers worden vier gespreksvormen geïntroduceerd.

  1. Wanneer men zich niet aan de afspraken houdt
  2. Omgaan met klachten
  3. Slechtnieuwsgesprekken
  4. Wanneer men iets anders wil dan de organisatie te bieden heeft

Gesprekstechnieken

Dagdeel 2 en dagdeel 3: Tijdens de training wordt eerst de theorie behandeld, waarna er vanuit de eigen casussen in een veilige omgeving met de verschillende gesprekstechnieken wordt geoefend, ervaringen worden uitgewisseld, nieuw gedrag kan worden uitgeprobeerd. Het laatste programmaonderdeel wordt ondersteund door een ervaren trainingsacteur.

Praktisch

In company training
Tijdsduur: drie dagdelen van ieder drie uur.
Kosten per deelnemer inclusief reiskosten, trainingsacteur, alle materiaalkosten en certificaten: 400 euro. De training is vrijgesteld van BTW.
Minimum aantal deelnemers: 7. Maximum aantal deelnemers: 12.

Offerte en aanmelding

Voor een vrijblijvende offerte klik je op de offerteknop.

Nadere informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jessica Schouten: telefoon 06- 44 87 30 86, email info@karakteradvies.nl.

FCB

Banner logo fcbDeze training is opgenomen in de Scholingsgids van FCB.